8 Tips om je afvalrace vol te houden " Belonen & Uitdagen"

8 Tips om je afvalrace vol te houden ” Belonen & Uitdagen”

Voordat ik eindelijk mijn draai had gevonden, heb ik heel veel diëten geprobeerd. Gelukkig ben ik er ondertussen achter dat de meeste diëten niet helpen en dat een gezond voedingspatroon en een beetje beweging vaak al heel veel teweeg brengt. Maar hoe houd je dat, met de verleidingen van tegenwoordig, nu vol? Vandaag vertel ik je dan ook wat tips uit mijn eigen ervaringen.

Lees je mee?

Om af te vallen zal je toch wat moeten veranderen in je patroon. Maar hoe zorg je er nou voor dat je de veranderingen ook vol gaat houden? Ik heb een aantal tips voor je op een rijtje gezet die mij hebben geholpen om mijn doel te bereiken ( klik hier als je nog het artikel over hoe ik ben afgevallen niet hebt gelezen).

1. Vertel mensen in je omgeving dat je bezig bent met afvallen. Dit zal een stok achter de deur zijn voor je en zo word je er ook vaak aan herinnert als zij jou vragen hoe het je af gaat.

2. Denk niet aan alle kilo’s die je nog kwijt moet/ wil, maar denk aan de kilo’s die je al kwijt bent. Bij mij werkt dat motiverend.

3. Beloon jezelf. Zo sprak ik bijvoorbeeld met mijzelf af dat als ik bij een bepaald gewicht kwam ( 5 kg kwijt o.i.d.) dat ik een nieuwe tas mocht kopen, naar de sauna ging of iets anders waar jij gelukkig van word. Zorg wel dat de stappen realistisch zijn en binnen een maand te bereiken zijn. Anders duurt het te lang en werkt het demotiverend.

4. Vind een voedingspatroon wat bij jou past. Niets is zo erg als te moeten eten/ leven naar een bepaald dieet wat je niet kan of wil volhouden. Zoek dus goed rond en vind een voedingspatroon wat bij jou past. Een tip van mij uit eigen ervaring is het Diplan.

5. Zoek een sport/ bewegingsmoment uit wat bij jou past. Vind je hardlopen leuk? Ga dan lekker hardlopen. Ben jij meer van het wandelen, ga dan lekker wandelen. Zoek dus iets wat bij jou past en zet je streven niet te hoog.

6. Daag jezelf uit. Ben jij bijvoorbeeld gaan hardlopen, zoek dan een leuke hardloopwedstrijd of ( een wat kleiner stapje) een aantal kilometers uit wat jij binnen een realistische tijd wilt rennen!

7. Houd je stappen voorruit bij. Schrijf bijvoorbeeld elke week/ maand je gewicht op. Of maak foto’s van hoe je er elke maand uitziet. Als je dan een keer een dipje hebt ( wat bij iedereen voorkomt) kan je terugkijken naar wat je de afgelopen tijd wel hebt bereikt!

8. Spreek met jezelf af hoe en wanneer je mag ” zondigen”. Zo kan je er bijvoorbeeld voor kiezen om een keer per maand uit eten te gaan, te gaan stappen ( en een drankje te mogen doen) of iets anders waar jij van kan genieten. En doe dat ook. Het is bij mij namelijk een strijd geweest van meerdere jaren en je kan jezelf gewoon niet jaren lang ontdoen van alle heerlijkheden ( althans, ik niet als lekkerbek haha)  die meestal ook niet zo gezond voor ons zijn. Maar…. wees zeker niet te lief voor jezelf en blijf realistisch.

Alles van het bovenstaande heb ik toegepast tijdens mijn afvalrace ( waar ik al eens over heb verteld en dat kan je hier terug lezen) en dit heeft mij geholpen het vol te houden. Wat is jouw ultieme tip om in de afvalrace te blijven?

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.

Liefs

Volg jij De Beautykoffer al?

FacebookTwitterInstagramBloglovinYoutube

One thought on “8 Tips om je afvalrace vol te houden ” Belonen & Uitdagen”

  1. Nog enkele tips:
    – weet waarom je het doet. Een foto van je dikke ik, of voor je gezondheid, …
    – zorg dat je genoeg gezond voedsel in huis hebt. Vergeet je drinken niet. Zet altijd water bij je in de buurt!
    – neem iets gezonds te snaaien als je honger denkt te hebben.
    – drink water/poets je tanden als je zin hebt in iets om te ‘zondigen’.

    En voor de rest: veel succes! 😉
    Nicky onlangs geplaatst…#40DagenVasten: Dag 4My Profile

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge